CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday 8 October 2008

صدمه


اتفاجأت من الكلام
و كنت في حاله ذهول مصحوبه بتوهان
صدمه بجد
فجأه اكتشفت انا وصلت لحد فين
و صورتي كانت هتهتز في نظر ناس وتوصل لايه
و مكانتي عندهم كانت هتنزل في يوم
بجد صدمه
بس مش منهم لا صدمه خدتها من نفسي
ايه اللي انا وصلتله ده و ازاي
ايه اللي حصلي وايه اللي خلي حياتي كده
مش معقول اللي راح و لا اللي مشي
مش معقول اني اكون بالشكل ده وحياتي يوصل فيها اللخبطه للدرجادي
لا بقي كفايه قوي كده ده انا كنت نايم
ايه اللي انا عملته واللي حصلي كل السنادي ده
ايه القرف ده ؟؟
حاسس اني كنت ماشي من غير عقل ومن غير تفكير
ايه كنت شارب حاجة ولا دماغي كانت فين
منساق ورا مشاعر و اوهام و تخيلات في عقلي
و نسيت حاجات كتير في النص
و لما ادركتها كان متاخر و مش ضيعت مني شخص ولا اتنين لا كتير و معاهم تفكير و احترام ذات
بجد قرفان من اللي حصل في حياتي السنادي
كان صعب قوي اني اسمع كلام زي اللي اتقال ده بس مجرد انه اتقال او انه يتفكر فيه عرفني انا وصلت لفين
لا بجد بجد مش هكرر اللي حصل تاني
هرجع زي الاول
زي زمان ....زي قبل سنتين
قبل خواطر ميت وقبل ديد مان
ايام م كنت انا
هرجع لفكري القديم و حياتي القديمه
بجد كل اللي حصل مفدنيش قد لما خسرني و بجد مكسبتش منه غير جراح والآم
استعجلت امور كتيييييييييييير و فكرت فيها غلط غلط
و برضه بوظت امور كتير
وضيعت ناس كتير
بس خلاص كل ده كان غلطه و انتهي بصدمه
وبصلح كل ده

:)

13 comments:

Anonymous said...

مالد بس يا ديد
استهدى بالله كده
عايزة اكتب كومينت طويل و كلام كتير عايزه ااقوله
لى عودن ان شاء الله

..:)

Anonymous said...

عايزة بس اقول انى متفائلة بالابتسامه اللى فى اخر البوست دى جداً

Anonymous said...

ربنا يعينك ع نفسك يا ديد

الحياه مبتبقاش ع حال

يوم حلو يوم وحش

واهى بتمشي

Anonymous said...

روز

مستني تعليقك

Anonymous said...

lonely

مفضلش غير الابتسام دلوقتي مينفعش اقعد بندب حظي و اعيط علي اللي فات

خلاص ده وقت التغيير وخلاص اللي خسرته خسرته ومش هيرجع دلوقتي تاني فلازم احافظ علي اللي فاضلي

Anonymous said...

سمسمه

مبتفضلش علي حال اه لكن احنا كتير اللي بنعمل مشاكلنا ونعيش فيها

وانا عشت فيها زياده قوي وكفايه لحد كده

Anonymous said...

اهم حاجه انك تشوف معيارك ايه للحكم على نفسك
ما تسيبش المعيار الصح
كتاب الله وسنة رسوله

احكم على نفسك من خلاله فقط
ومن خلال قلبك وعقلك مش من خلال الاخرين

وتحياتي لك الوقفات مع النفس محطات مهمه في حياتنا حافظ عليها

اتمنالك النجاح ان شاء الله

Anonymous said...

ما قولنا اسفين بقى خلاص
والله ما كنش قصدى

Anonymous said...

يمكن انت اللى زانق نفسك فى مود الحزن دا ودا حتى واضح من الاسم بتاعك " ديد مان" ولو لاقيت انك اتغيرت السنة دى فلازم تعرف ان التغير سنة الحياة بس الاهم من كدا هو انك متظلمش حد فى طريقك وانت بتتغير

Anonymous said...

صبرني يارب

بشوف المعايير دي فعلا و بحاول اظبطها مع الحياه الي عايشها وبحاول اهتم بديني وربنا يسامحنا ويغفرلنا

Anonymous said...

Anonymous

هههههههههههههههههه

وانا قولت محصلش حاجة

Anonymous said...

باربي جيرل

بحاول م اظلمش حد ولا ادوس عليه في سبيل التغيير ده بجد

ووالله الاسم مش عشان حزني بس هو مجرد اسم و اتشهرت بيه

Anonymous said...

ما احنا لازم نمر بتجارب عشان نتعلم منها
مفيش حاجة بتيجى بالساهل
بس الاهم انك متنميش عقلك عالطول و تمشى مع التيار لازم تعاند و تبقى قوى عشان تبقى شخصية اقوى و متفائلة عالطول