CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday 2 November 2008

بدايه السكيزوفرينيا


غيرت البوست اللي كان مكان ده و كتبت بوست جديد
اصل حسيت ان الكلام بصيغه واحد تاني هيبقي متعب و اني اعمله مواقف او األف احداث واظهر فيها الشخصيه
مش هبتبقي محسوسه
وفي نفس الوقت مش عاوز الطابع الكوميدي يطغي عن اللي عاوز اوصله للي بيقرأ
وبرضه مش عاوز الجد يكون اساس المدونه
فقررت اكتب بلساني
ناس كتير قالتلي خليها كوميدي و مواقف مضحكه بين الاتنين
بس محستهاش حسيت هتبقي مصطنعه و محبتش المدونه تبقي قصه بتتقري
انا هكتب عني وعنه والتساؤلات اللي دايما بتدور بينا و علي مواقف حصلت بجد ومواقف هتحصل
وعاوز برضه اشوف رأيكم في اللي اتقال بينا
انا وهو
بدايه الموضوع خالص ابتدي تقريبا من اول لما ابتديت افكر
طول عمري دايما بتكلم مع نفسي وباخد رايها ومش مجرد تفكير بصوت عالي زي م بيحصل عند ناس كتير
يعني تلاقي ابراهيم بيقول انا بكره هروح الجامعه و هروح عن منير و اه هلبس القميص الكحلي و انزل اشتري طلبات البيت و بعدين احود علي مدحت اخد منه الكتاب وارجع
حاجة زي كده و كلنا بنعمل كده في سرنا او بصوت عالي
انا بقي لا بكلم نفسي واتناقش معاها و انا مش فريد من نوعي في كده لا زي م قولت كتير منا بيعمل كده
دايما نفسي دي بحس فيها بالعقل ودايما بتشوف الموضوع من زاويه زي زاويه المعلق بتبقي شايفه كل الاستاد واللاعيبه
و بتعرف تعلق علي كل لعيب
لكن انا ببقي وسط الماتش و بشوف اللي قدامي بس و اللي جنبي لكن اللي ورايا لا
بجد انا ببقي سعيد وانا بتكلم معاها و حتي لو في الاخر طلعت غلط و وبختني وهزقتني
بس بحس بجد ان فيه حاجة بترجعك عن اللي فيه
الصحاب الحمد لله موجودين يعني مش قلتهم ولا عدم وجودهم اللي صنع الموضوع ده
لا الموضوع ده من ساعه م ابتديت افكر بجديه
يعني تقدروا تقولوا مولود بيه
هههههههههههههههههههههههههههههه
متخافوش الموضوع مش جنون
الموضوع حيره في تضارب وعدم توازن
عارفين انا بلجأ للموضوع ده امتي
لما ابقي خلاص زهقان ومش عارف اتكلم مع حد سواء صاحب ولا اخ ولا اخت ولا اهل
مش عشان مش هيفهموني لا
عشان مش قادر اتكلم
وفجاه الاقي نفسي بتكلم مع نفسي و تنزل موسيقي تصويريه زي اللي في المدونه دي
هههههههههههههههههههههه
ويظهرلي الشخص التاني
بس مش قدام عنيا لا جوايا
و اشوفه لو وقفت قدام مرايا
الحاله صعبه صح
هههههههههههههههههههههه
بس مش مهم انا حابب السكيزوفرينا
عشان زي م قولت مش بتاعتهم هما
لا السكيزوفرينيا بتاعتي انا
:))



10 comments:

Anonymous said...

No Comment
:p

Anonymous said...

تؤ تؤ" نو كومنت "ايه؟
مين اللى كتب دة ؟ اكيد مش انا
خلى بالك يا خالو المدونة دة فيها عفاريت هههههههههههههههههههههههه
وبعدين استاد ايه وماتش ايه ؟
كل دة عشان الاهلى بيلعب انهاردة
هههههههههههههههه
:p

Anonymous said...

ادة فين شريف مااااااات؟
:( الله يرحمه
وبعدين بقى احنا مش فاضينلك نعمل كومنتات وبعدين تمسح البوست بالكومنتات وبعدين بقى
هههههههههههههههههههههه
احم كفايه هزار بقى واتكلم بجد
البوست دة حلو قوى بجد كويس انك غيرت اللاولانى الصراحة هو كان وحش بس انا مرضتش اقولك كدة هههههههههههه
لا فعلا الموضوع دة بيحصلى كتير واقربهم كان ساعة التعليق بتاع نوكومنت دة
كنت ساعتها منهارة بمعنى منهارة وسبحان الله والحمد لله قعدت بعديها قفلت الكمبيوتر وقعدت اكلم نفسى واراجع حساباتى من اول وجديد وبعدها الحمد لله ربنا هدانى وروحت فاتحة الكمبيوتر وجيت غيرت الكومنت بتاعى هههههههههههههه
:p

Anonymous said...

العاقله

عارفه البوست التاني وحش ليه
عشان مش خارج من القلب
مش محسوس

فيه تردد و رهبه
لكن ده بتاعي انا مش شريف
و الحمد لله ان ربنا هداكي و عقبال البقيه

Anonymous said...

مبروك الاجازة مبروك

السكيزوفرانيا ممكن اكون من روادها فى العالم المجانينى

بكلمنى اوى و بسمعنى جدا او انا فى المواصلات

بجد معرفش ليه؟!بس هوا كدا

المهم انى لسه عندى القدر انى اتواصل معايا و اقيمنى و افهم حكايتى ايه و احلل الاحداث بصوت اعلى من الدوشة اللى حواليا...

مدونة جديدة و حظ جديدة و طبعا سنة جديدة

ربنا معاك

Anonymous said...

لتانى مرة
اتنح

:S

Anonymous said...

رغده رشاد

شكرا علي المرور الجميل و يارب تباعينا فيها

Anonymous said...

روز

انا غلبت معاكي ياروز لحد دلوقتي مش عارفه انا بتكلم عن ايه ؟؟

Anonymous said...

طيب كويس انك اخدت قرار وعرفت هتمشيها ازاي :)

بس مترجعش في رايك احنا مش فاضينلك يعني <_<

بس انا مكنتش اعرف انك بتلعب كوره huh


ماعلينا المهم

بدايه موفقه مستنيه كل جديد يا دوك


ملحوظه باقي من الاجازه ثلاثة اسابيع



نحن السابقون وانت الاحقون :P

Anonymous said...

م اول بوست اهو نزل ياريهام

اقريه وقوليلي رايك